2006-03-30 15:49:00

Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport

Nyílt pályáztatás után, egy társasággal köt majd szerződést a reptér-üzemeltető

A ferihegyi repülőtér színvonalának javítása érdekében gyökeres változásokat tervez a reptéri taxi-szolgáltatások területén a Budapest Airport. A változtatásokra annak érdekében van szükség, hogy a repülőtér Magyarországhoz méltó módon fogadja az idelátogatókat.

A Budapest Airport vezetése kiemelt feladatának tekinti a repülőtér színvonalának emelését, hogy az utasok jobb szolgáltatásokat kapjanak pénzükért. A javasolt változásokat megelőzően ezért a Budapest Airport többször egyeztetett a taxi szolgáltatást nyújtó társaságokkal, a rendőrséggel illetve határőrséggel, a Fővárosi Önkormányzattal, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával.

A taxi-szolgáltatás jelenleg szabályozatlan Ferihegyen, ezért annak színvonala nem megfelelő.

„A legtöbb panasz a taxi-szolgáltatások színvonala miatt érkezik hozzánk. Az egész ország tudja, hogy a szolgáltatás elfogadhatatlan. Nem ez a megfelelő fogadtatás a Magyarországra látogatóknak, ezért lépnünk kellett az ügyben.” Mondta Chris Woodruff, a Budapest Airport vezérigazgatója.

„A bevezetendő új rendszer megfelelő áron nyújt minőségi és átlátható szolgáltatást a repteret igénybe vevő utasok milliói számára. Ferihegy az első és az utolsó benyomás Magyarországról, és ezek a változások hozzá fognak járulni ahhoz, hogy ez a benyomás a lehető legkellemesebb legyen.”

A Budapest Airport azt tervezi, hogy egy nyílt és igazságos pályáztatást követően, egyetlen személyszállító társasággal köt majd szerződést a reptéri utas-felvételre.

A pályázaton bármelyik személyszállítást végző társaság elindulhat, de a részvételhez számos feltételnek kell megfelelni: érvényes engedélyekkel és egy bizonyos minimális flotta-mérettel kell rendelkezni; hozzá kell járulni ahhoz, hogy biztonsági ellenőrzés alá vessék mind a vállalatot, mind pedig annak alkalmazottait.

A pályázat győztesével olyan szerződést fog írni a Budapest Airport, mely többek között garantálja:

• Az utas-barát szolgáltatást;
• Az előírt színvonalú tiszta és biztonságos járműveket;
• A nem dohányzó gépkocsivezetőket, akik elegáns öltözetben dolgoznak, és legalább alapfokon beszélnek egy idegen nyelvet;
• A rögzített, átlátható és könnyen érthető díjtáblázatot, mely a viteldíjat a város különböző övezetei szerint állapítja meg.

A pályázatot várhatóan áprilisban írja ki a Budapest Airport, győztest júniusban hirdetnek. A hatályos jogszabályoknak megfelelő új rendszer várhatóan júliustól lép életbe, és három évig marad érvényben.

A Budapest Airport ezzel egy időben infrastrukturális fejlesztéseket hajt végre a terminálok előtt: kulturált taxi-parkolóhelyet alakít ki, és a gépkocsivezetők részére jobb szociális infrastrukturális feltételeket teremt.


További információ:
Szollár Domokos
Kommunikációs Igazgatóság
Budapest Airport
t.: 296 57 69; 30/677 45 82

A szerkesztők figyelmébe:

A reptereken három különböző taxi szolgáltatás van:

1. Drosztnál várakozó taxik, amelyek felveszik a terminálból jövő utasokat.
2. Rendelt taxik, amelyek az előre telefonáló utasok hívására érkeznek.
3. Érkező taxik, amelyek a reptérre hozzák az utasokat.

Az új rendszer elsősorban az első kategóriába tartozó szolgáltatásra vonatkozik, bár a másik két kategóriába tartozó taxik utas-leadási és utas-felvételi körülményeit is javítani fogja.