2007-12-19 14:17:48

A BA új, három éves ösztönző rendszert hirdetett meg a Ferihegyi repülőtér forgalmának bővítéséért

Új célállomás indításánál egy évig nem kell leszállási díjat fizetni

Bemutatta új, 2008. január 1-től érvényes tarifatáblázatát a Budapest Airport (BA), mely rögzíti a Ferihegyi repülőtér leszállási, parkolási, zajvédelmi és utaskiszolgálási díjait. Az új tarifacsomag egy három éves ösztönző rendszert is tartalmaz, mely jelentős kedvezményekkel támogatja a légitársaságokat abban, hogy új járatokat indítsanak, illetve növeljék már létező járataik sűrűségét.

Ha egy légitársaság úgy határoz, hogy egy új célállomással növeli a Ferihegyről elérhető városok listáját, akkor egy éven keresztül egyáltalán nem kell leszállási díjat fizetnie, a második évben pedig ötven százalékos kedvezményben részesül. A harmadik évben – amikor a szolgáltatás már ismertté vált az utasok körében – a leszállási díj háromnegyedét kell fizetnie.

A hosszú távú járatok bővítését még erőteljesebben ösztönzi a BA. Az első évben teljes leszállási díjmentességet, a második évben hetvenöt, míg a harmadikban ötven százalékos kedvezményben részesülnek a tengerentúli vagy interkontinentális járatok nyitó légitársaságok.

Tovább nőttek a járatsűrítésre vonatkozó leszállási-díj engedmények is, hiszen az első évben huszonöt helyett ötven százalékos kedvezményre jogosultak azok a társaságok, amelyek vállalják, hogy növelik már működő járataik számát Budapest és valamely másik város között.

A mellékelt pdf dokumentumban, a szerkesztők figyelmébe című rész alatti táblázat mutatja meg, hogy miként változnak a leszállási díjra vonatkozó kedvezmények 2008-ban az idei évhez képest.

Néhány példa arra, hogy mekkora megtakarítást jelent az új ösztönző rendszer bevezetése a légitársaságok számára: Ha egy légitársaság heti négy alkalommal indít új járatot valamelyik európai városba Boeing 737-800-as géppel, akkor a hároméves ösztönző rendszerben közel 70 millió forintot takaríthat meg.Amennyiben a társaság hetente négy alkalommal Ázsiába létesít útvonalat Boeing 767-300-as géppel, akkor ez az összeg már nagyjából 165 millió forint is lehet.

Dimitrios Gatsonis, a Budapest Airport vezérigazgató-helyettese elmondta: „Új repülőtéri díjaink azokat a légitársaságokat támogatják, melyek bővítenek Ferihegyen, és hozzájárulnak a Budapest Airport és magyarországi turizmus forgalmának növeléséhez. Ez egy jelentős lépés, de ezen felül folytatjuk a járatfejlesztési tevékenységünket és a párbeszédet az légitársaságokkal. Ezen felül, együtt kell dolgoznunk a turizmus minden érintett szereplőjével annak érdekében, hogy minél több légitársaságot, járatot és utast vonzzunk Magyarországra, és hogy a Budapest Airportot Közép-, és Kelet-Európa legsikeresebb repülőterévé tegyük.”

További információk:
Szollár Domokos
Budapest Airport Zrt.
Vállalati és közkapcsolati igazgatóság
domokos.szollar@bud.hu

Dokumentumok