2008-06-03 10:50:41

4,2 milliárd forintért bővíti Ferihegy előterét a BA

A Budapest Airport (BA) ma aláírta a szerződést a Vegyépszer vezette VHS Előtér konzorciummal a 2-es terminál forgalmi előtérének bővítéséről.

A munkálatok első szakaszában 76 000 m2 alapterületű előtér épül Ferihegyen, amely állóhelyeket biztosít majd a repülőgépeknek és növeli a légikikötő kapacitását. 2011-ig összesen 170 000 m2 forgalmi előtér építését tervezi a BA.

A BA tavaly november 7-én nyilvános, az európai unió követelményeinek megfelelő nemzetközi közbeszerzési tendert írt ki az előtér fejlesztésének első szakaszára. Az öt jelentkező közül hárman jutottak be a második körbe, majd május 6-i eredményhirdetésen a Vegyépszer Zrt., Hochtief Construction AG Magyarország Kft, Swietelsky Kft. alkotta VHS Előtér (VHS) konzorcium nyerte el a megbízást.A pályázat összértéke 16,8 millió euró, vagyis 4,2 milliárd forint. A szerződés szerint a VHS konzorcium a terület átadásától számítva 275 nap alatt fejezi be a munkálatokat.

Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: „Sikeres és eredményes tenderen vagyunk túl. Az erős nemzetközi mezőnyben, a győztes VHS konzorcium adta a legelőnyösebb ajánlatot, hiszen a legjobb áron, legrövidebb határidővel és a legmagasabb színvonalú kivitelezési technikával vállalta a munkát.

„Azt a célt tűztük ki magunk elé, amikor hetvenöt évre átvállaltuk a repülőtér irányítását és fejlesztését, hogy Ferihegyet Közép-Európa egyik legsikeresebb légikikötőjévé tesszük. Az előtér fejlesztéssel láthatóvá válik mindenki számára, hogy keményen dolgozunk azon, hogy terveinket meg is valósítsuk.”

A Budapest Airport a következő években 65 milliárd forintot kíván a budapesti repülőtér infrastruktúrájának fejlesztésére fordítani, amelynek érdekében elindította a BUD Future modernizációs programot. A program keretében a BA jelentősen kibővíti a 2-es terminált, új cargo várost hoz létre a légiáru forgalom kiszolgálására, megépíti az Airport City, ahol több más mellett egy négycsillagos, 250 szobás szálloda is épül, és növeli a repülőtér ún. légoldali kapacitását is. A 2-es terminál előtti előtér bővítése ez utóbbi célt szolgálja.

A repülőtéri előtér különleges eljárással készül, hiszen hatalmas terhelést kell elbírnia. A 40 cm vastag bazaltbeton réteg alatt 70 cm vastag kavicságy gondoskodik arról, hogy a legnehezebb repülőgépek is használhassák a területet. Az építők 18 000 négyzetméter aszfaltot, 3100 négyzetméter beton felületet bontanak el, és több mint 100 000 m3 földet mozgatnak meg, hogy aztán megépítsék a mintegy 10 futballpályányi, 76 000 négyzetméter nagy előteret.

A bontáshoz és az építéshez több száz teherautó folyamatos munkájára lesz szükség. Az előtér mellé trafóház is épül, ez a speciális repülőtéri fényekhez biztosít áramot. A munkálatok Ferihegy forgalmát nem befolyásolják, az építkezés alatt a budapesti repülőtér zavartalanul működik majd.

Bővebb információ:
Szollár Domokos
Kommunikációs vezető
Budapest Airport Zrt.
kommunikacio@bud.hu
www.bud.hu

Szerkesztők figyelmébe:

A nemzetközi pályázat második fordulójába a Bilfinger, Berger Hungária Kft. és Porr Építési Kft. építőipari cégek által alkotott BBP Airport konzorcium és a Magyar Aszfalt jutott be.

Dokumentumok