Címlap » Budapest Airport » Média » Hírek

2011-03-01 09:32:27

Budapest Airport: javuló jelek januárban

Sikeresen alakult 2011 első hónapja a Budapest Airport számára: az előző év hasonló időszakához képest idén januárban több mint 6%-kal több utast regisztrált a repülőtér.

Az egyre újabb légitársaságok érkezésének és az európai légiközlekedés fellendülésének köszönhetően a kedvező tendencia várhatóan az év további részében is folytatódik.
2011 januárjában az egy évvel korábbihoz képest 6,1%-kal nőtt az utasforgalom a Budapest Airport által üzemeltetett Ferihegyi repülőtéren. A diszkont légitársaságok által használt 1-es Terminálon 18,4%-kal, a 2A Terminálon pedig 3%-kal több utas fordult az év első hónapjában, miközben a 2B Terminál forgalma minimálisan, 0,8%-kal csökkent.

A repülőtér forgalmának 67%-át adták a hagyományos (full service) légitársaságok, a fapados cégek szállították az utasok 30%-át és 2,8 % volt a charter utasok aránya. A diszkont légitársaságok jelentik a forgalomnövekedés igazi motorját: ez a szektor 17,2 %-kal több utast szállított idén, mint egy éve. Továbbra is a WizzAir és az easyJet áll forgalomnövekedés élvonalában, a két legnagyobb diszkont légitársaság budapesti forgalomnövekedése magasan kétszámjegyű tavalyhoz képest.

A hagyományos légitársaságok között elsősorban a Lufthansa, az Air France és a British Airways szállított több utast, a holland KLM napi három amszterdami járatával újonc a mezőnyben, hiszen tavaly még nem közlekedett Budapestre.

A legkedveltebb úti cél továbbra is London (Heathrow, Gatwick és Luton repülőterével), a brit fővárosba 19,3 %-kal többen utaztak, mint egy éve. Sorrendben Párizs és Frankfurt következik London mögött. A legdinamikusabban fejlődő úti cél a bajor főváros: Münchent 60 %-kal többen választották, mint 2010 januárjában.

Hosszú stagnálás után megindult a gépmozgások számának emelkedése, igaz, lényegesen lassabban, mint az utasszám-növekedés. Ebből arra lehet következtetni, hogy légitársaságok igyekeznek nagyobb kihasználtsággal közlekedtetni járataikat, a hagyományos légitársaságok gépei átlagban 57,7 %-os, a diszkontoké pedig 71,4%-os kihasználtsággal repültek. Folytatódott a légiáru-szállítók menetelése is, a cargo gépek forgalma 6,6 %-kal növekedett.
Az idei évben eddig hat új járat indítását jelentették be.

Január óta jár Budapestre a Qatar Airways Dohából, áprilisban érkezik az American Airlines new york-i járata, indul a Jet2.Com Edinburgh-Budapest közötti járata, Rigából jön az Air Baltic, a Malév felújítja a barcelonai járatot, ismét lesz heti egy gép Toronto-Hamilton és Budapest között (a FlyCentralEurope.com charter társaság üzmeltetésében) a járatot az Air Italy Boeing 767-ese teljesíti.


További információ:
Hardy Mihály
vállalati kapcsolatok igazgató
Budapest Airport Zrt.
Tel: +36 1 296-6753
mobile: +36 30 327-2372
e-mail: mihaly.hardy@bud.hu

A szerkesztők figyelmébe!

A Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a magyar állam (25% +1 szavazat) és a HOCHTIEF Concessions által vezetett német, kanadai, amerikai és szingapúri befektetőkből álló konzorcium (75% -1 szavazat) közös tulajdonában áll. A repülőtér két terminálja jelenleg 34 légitársaságnak ad otthont, amelyek 2010-ben közel 8,2 millió utast szállítottak 40 ország több mint 90 célállomására.

A Budapest Airport Zrt. célja, hogy Közép-Kelet Európa vezető légikikötőjévé váljon mind a forgalomnövekedés, mind a szolgáltatások minősége terén. Ennek érdekében a vállalat jelentős beruházásokat végez kapacitásának bővítése céljából és 2011 végéig összesen 261 millió euró (kb. 75 mrd. HUF) értékű fejlesztésre vállalt kötelezettséget. Ezek közül a legkiemelkedőbb a 2-es Terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) felépítése. Az elegáns, magas színvonalú SkyCourt egyszerre nyújt felejthetetlen építészeti és utazási élményt, valamint gazdag vásárlási és éttermi kínálatot. Az új terminál egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi az utazást a repülőtéren, bővíti a repülőtér áteresztőképességét.

A Budapest Airport 2011-ben megkezdte a 2-es terminál mellett új beruházásként a Cargo City fejlesztését. Ennek első lépcsőjében 140.000 négyzetméternyi alapterületű légi fuvaráru raktár és logisztikai park épül. Ugyancsak 2011-ben a Budapest Airport hozzákezd egy új hajtómű próbázó hely megtervezéséhez és építéséhez a Lufthansa Technik hangár tőszomszédságában. A régóta várt jelentős környezetvédelmi beruházást számos további fejlesztés kíséri, amelyek révén a Budapest Airport hozzájárul a fenntartható légiforgalmi modell megvalósításához.