Címlap » Budapest Airport » Média » Hírek

2011-09-22 15:39:54

Félpályás üzem a Föld Órájában

Egyedülálló és látványos akcióval csatlakozik a Föld Órája elnevezésű világméretű környezetvédelmi akcióhoz a Budapest Airport. A magyar főváros repülőtere március 26-án este 8 óra 30 perckor egy teljes órára lezárja egyik futópályáját, amelyen ezért a pályafények is kialszanak.

Az önkéntes akció keretében a teljes bevezető fénysort, valamint a földetérési-zóna speciális lámpáit kapcsolja ki a Budapest Airport. A félezernyi, több prizmával ellátott világítótest maximális teljesítménye összesen 84 ezer Watt, fényerejük pedig akkora, hogy akár húsz kilométeres távolságból is látszanak.

Az egyik pálya elsötétítése csak a leglátványosabb, azonban nem az egyetlen eleme a március 26-i kezdeményezésnek. A repülőtér összesen 15 hektárnyi területén található csaknem 300 különböző létesítményben is csökkentett üzemmódban működik ez alatt az idő alatt a világítástechnika. Ahol a biztonságos üzemeltetést ez nem veszélyezteti, nem lesz világítás szombaton fél kilenc és fél tíz között. A kezdeményezésben való részvételt a repülőtéren megforduló utasok is érzékelhetik, mert a terminálépületek és a parkolók is csökkentett világítással üzemelnek ebben az időben valamint a reklámtáblák világítása is kialszik.

Az akciót a Budapest Airport természetesen a vonatkozó hazai és nemzetközi szabályok és előírások szigorú betartása mellett szervezi. Az átmeneti áramszünet így nem jelent veszélyt a repülés biztonságára és az utasforgalmat sem akadályozza majd.

A Budapest Airport már korábban is bizonyította, hogy a környezettudatos üzemeltetés híve. A repülőteret üzemeltető cég hetekkel ezelőtt kapott rangos környezetvédelmi elismerést a szakma egyik legnagyobb szervezetétének számító ACI Europe-tól, 2007-ben meghirdetett energiaracionalizálási programjának eredményeként pedig egyebek mellett napkollektor rendszert telepített az 1-es terminál tetejére, valamint jelentősen csökkentette földgázfelhasználását is. A futópályák fénytechnikai rendszerét 2009-ben újította fel az üzemeltető. Az egymilliárdos program keretében megvalósult beruházás révén jelentősen csökkent a repülőtér energiafelhasználása, mivel az új berendezés a korábbihoz képest harmadannyi áramot fogyaszt.


További információ:
Hardy Mihály
vállalati kapcsolatok igazgató
Budapest Airport Zrt.
Tel: +36 1 296-6753
mobile: +36 30 327-2372
e-mail:

A szerkesztők figyelmébe!
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a magyar állam (25% +1 szavazat) és a HOCHTIEF Concessions által vezetett német, kanadai, amerikai és szingapúri befektetőkből álló konzorcium (75% -1 szavazat) közös tulajdonában áll. A repülőtér két terminálja jelenleg 34 légitársaságnak ad otthont, amelyek 2010-ben közel 8,2 millió utast szállítottak 40 ország több mint 90 célállomására.

A Budapest Airport Zrt. célja, hogy Közép-Kelet Európa vezető légikikötőjévé váljon mind a forgalomnövekedés, mind a szolgáltatások minősége terén. Ennek érdekében a vállalat jelentős beruházásokat végez kapacitásának bővítése céljából és 2011 végéig összesen 261 millió euró (kb. 75 mrd. HUF) értékű fejlesztésre vállalt kötelezettséget. Ezek közül a legkiemelkedőbb a 2-es Terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) felépítése. Az elegáns, magas színvonalú SkyCourt egyszerre nyújt felejthetetlen építészeti és utazási élményt, valamint gazdag vásárlási és éttermi kínálatot. Az új terminál egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi az utazást a repülőtéren, bővíti a repülőtér áteresztőképességét.

A Budapest Airport 2011-ben megkezdte a 2-es terminál mellett új beruházásként a Cargo City fejlesztését. Ennek első lépcsőjében 140.000 négyzetméternyi alapterületű légi fuvaráru raktár és logisztikai park épül. Ugyancsak 2011-ben a Budapest Airport hozzákezd egy új hajtómű próbázó hely megtervezéséhez és építéséhez a Lufthansa Technik hangár tőszomszédságában. A régóta várt jelentős környezetvédelmi beruházást számos további fejlesztés kíséri, amelyek révén a Budapest Airport hozzájárul a fenntartható légiforgalmi modell megvalósításához.