Címlap » Budapest Airport » Média » Hírek

2011-11-23 16:08:09

Ferihegy az európai emissziós elitklubban

Címkék: környezetvédelem

Rangos környezetvédelmi elismerést kapott a világ repülőtereinek európai szakmai szervezetétől (ACI Europe) a Budapest Airport.

A ferihegyi légikikötőt üzemeltető cég úgynevezett karbon akkreditált minősítéséhez Siim Kallas, az Európai Bizottság alelnöke és közlekedési biztosa gratulált Jost Lammersnek a Budapest Airport vezérigazgatójának. A minősítés lényegében azt jelenti, hogy a Budapest Airport immár azon európai repülőterek sorába tartozik, amelyek elkötelezettek a hatékony energiafelhasználás mellett és kiemelkedő jelentőségűnek tekintik a szén-dioxid kibocsátás csökkentését.

Az ACI Europe által életre hívott kezdeményezés célja az volt, hogy a repülőterek ismerjék fel saját felelősségüket és fogjanak össze a klímaváltozás elleni globális küzdelemben. A teljes akkreditációs folyamat valójában négy fázisból áll, ezek közül az első lépcsőfokot teljesítette most a budapesti repülőtér, hogy tételesen felmérte a repülőtér 2009. évi szén-dioxid kibocsátását, illetve olyan irányelvet fogadott el, amelyben elkötelezte magát a kibocsátás fokozatos csökkentése mellett. A folyamat során a Budapest Airport szakemberei nemzetközi szakértők bevonásával kiszámolták a repülőtér üzemeltetéséből adódó szén-dioxid kibocsátást, majd az így kapott adatokat egy erre kijelölt független szervezettel hitelesíttették.

A végleges szén-dioxid kibocsátási jelentést az ACI hivatalos adminisztrátor-partnere, egy londoni székhelyű tanácsadó iroda kapta meg, amely ezt követően megküldte az értesítést arról, hogy a repülőtér felvételt nyert a környezetvédelmi "elitklubba". Az akkreditációs folyamat második fázisában a projektben résztvevő munkatársak azt szeretnék elérni, hogy a következő hitelesítés során konkrét, kimutatható csökkenést regisztrálhasson a Budapest Airport. A későbbiek során, a harmadik és negyedik szakaszban az energiafelhasználás optimalizálására kell törekedni, majd végül azt kell elérni, hogy a szén-dioxid kibocsátás szempontjából gyakorlatilag semlegessé váljon a repülőtér.

A Budapest Airport már eddig is számos önkéntes feladatot vállalt a fenntartható fejlődés érdekében. A repülőteret üzemeltető cég 2007-ben indított energiaracionalizálási programjának részeként egyebek mellett felújította a futópályák fénytechnikai rendszerét, napkollektor rendszert telepített az 1-es terminál tetejére, valamint jelentősen csökkentette földgázfelhasználását is.

Jost Lammers az oklevél átvételét követően elmondta: „Reméljük, hogy a most megkezdett folyamat eredményeként tovább csökken a repülőtér ún. széndioxid lenyomata, ami az éghajlatváltozást előidéző környezetterhelés elfogadott mutatószáma. A Budapest Airport a magyar gazdaság egyik fontos szereplőjeként továbbra is elkötelezett a környezettudatos repülőtér-üzemeltetés mellett.”

További információ:
Hardy Mihály
vállalati kapcsolatok igazgató
Budapest Airport Zrt.
Tel: +36 1 296-6753
mobile: +36 30 327-2372
e-mail: mihaly.hardy@bud.hu

A szerkesztők figyelmébe!

A Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a magyar állam (25% +1 szavazat) és a HOCHTIEF Concessions által vezetett német, kanadai, amerikai és szingapúri befektetőkből álló konzorcium (75% -1 szavazat) közös tulajdonában áll. A repülőtér két terminálja jelenleg 34 légitársaságnak ad otthont, amelyek 2010-ben közel 8,2 millió utast szállítottak 40 ország több mint 90 célállomására.

A Budapest Airport Zrt. célja, hogy Közép-Kelet Európa vezető légikikötőjévé váljon mind a forgalomnövekedés, mind a szolgáltatások minősége terén. Ennek érdekében a vállalat jelentős beruházásokat végez kapacitásának bővítése céljából és 2011 végéig összesen 261 millió euró (kb. 75 mrd. HUF) értékű fejlesztésre vállalt kötelezettséget. Ezek közül a legkiemelkedőbb a 2-es Terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) felépítése. Az elegáns, magas színvonalú SkyCourt egyszerre nyújt felejthetetlen építészeti és utazási élményt, valamint gazdag vásárlási és éttermi kínálatot. Az új terminál egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi az utazást a repülőtéren, bővíti a repülőtér áteresztőképességét.

A Budapest Airport 2011-ben megkezdte a 2-es terminál mellett új beruházásként a Cargo City fejlesztését. Ennek első lépcsőjében 140.000 négyzetméternyi alapterületű légi fuvaráru raktár és logisztikai park épül. Ugyancsak 2011-ben a Budapest Airport hozzákezd egy új hajtómű próbázó hely megtervezéséhez és építéséhez a Lufthansa Technik hangár tőszomszédságában. A régóta várt jelentős környezetvédelmi beruházást számos további fejlesztés kíséri, amelyek révén a Budapest Airport hozzájárul a fenntartható légiforgalmi modell megvalósításához.