Címlap » Budapest Airport » Média » Hírek

2017-08-15 13:27:33

Ló és repül, mégsem Pegazus, mi az?

Összesen 14, Magyarországon tenyésztett versenyló tartott múlt héten Kínába a Cargolux légitársaság Boeing 747-esének fedélzetén. A fríz és Shagya-arab fajtájú, fogathajtásra specializálódott lovak különleges szállítókonténerben és egy komplett gondozói és állatorvosi stáb kíséretében szállt fel a Liszt Ferenc Repülőtérről, hogy Luxemburgon keresztül a távol-keleti megrendelőhöz eljussanak.

Különös gondossággal felkészítve, speciális konténerekben várakozott a földi kiszolgáló légiáru raktárában az a több mint egy tucat magyar versenyló, amik új kínai tulajdonosukhoz indultak, Pekingen át a kínai Vuhanba. Budapestről a Cargolux légitársaság egyik modern Boeing 747-8F típusú (amiből az F a freighter, vagyis teherszállító) gépének rakterében kaptak helyet – ilyen nagytestű állatokat ugyanis ekkora távolságra kizárólag repülővel, abból is a legnagyobb típusok egyikével lehet utaztatni. A magyar fővárosból először Luxemburgba, a Cargolux központjába szállították át a nagy értékű lovakat, ahol a légitársaság speciális állatkezelő állomásán készítették fel őket a Pekingig tartó 12 órás repülésre.

A Lovasok.hu szakmai oldal szerint a 2008-as olimpia óta, illetve a gazdasági fellendülés jótékony hatásaként Kínában is egyre népszerűbb a lovaglás, ma már évente több mint félmillió kínai lovagol rendszeresen. Így egyre nagyobb a kereslet a sport- és tenyésztési célú lovak iránt is. Ennek megfelelően dinamikusan nő az importált lovak piaca is, amelybe tavaly év elején Magyarország is becsatlakozott azzal, hogy megkapta a légi lószállításhoz szükséges engedélyt. A Liszt Ferenc repülőtéren egyébként a mostani volt az első Kínába tartó ló export szállítmány.

A Cargolux heti három alkalommal közlekedik Budapestre. Chris Nielen, a légitársaság kereskedelmi alelnöke elmondta: „Az állatszállítás fontos része az alaptevékenységünknek. Páratlan tapasztalattal és magasan képzett szakembereinkkel biztosítjuk a lovak jóllétét szállítás közben. Vadonatúj, korszerű istálló-szerű szállítókontéreket szereztünk be, amelyek garantálják az állatok biztonságát és a légi utazás magas színvonalát.”

Szigeti Dénes, a 14 ló szállítását megszervező Hellmann Worldwide Logistics magyarországi légiáru vezetője, elmondta, „Nagyon büszkék vagyunk, hogy egy igazi sikertörténet részesei lehettünk, hiszen Budapestről Kínába még soha senki nem szállított lovat repülőgéppel. A teljes speciális élőállat szállítással foglalkozó csapatunk azon dolgozott, hogy a lovak a legjobb körülmények között jussanak el a Távol-Keletre. Külön köszönettel tartozunk ezért a magyar stábunknak, akárcsak valamennyi érintett félnek, aki részt vett a projektben.”

A budapesti repülőtér idén júliusig több mint 72 ezer tonna árut kezelt, ami közel 20 %-os növekedés a tavalyi évhez képest. René Droese ingatlangazdálkodási igazgató elmondta, hogy az élőállat exportálás növekedésével a Budapest Airport a következő években megvalósuló új légiáru kezelő központjában már tervezik a kifejezetten állatok kezelésére szolgáló létesítmények építését. Így a jövőben jószerével bármilyen különleges ellátást vagy törődést igénylő állatot is lehet Budapestről repülővel útnak indítani a világ bármely pontjára.