Címlap » Budapest Airport » Média » Hírek

2011-02-16 10:09:30

Vadonatúj géppel Budapesten a Jet2.com

Vadonatúj Boeing 737-800 új generációs gépet állított szolgálatba a budapesti járaton a leeds-i központú Jet2.com.

A brit diszkont légitársaság, amelynek gépei decembertől kezdve 90 %-os kihasználtsággal (ún. load factorral) közlekedtek, tegnaptól állította menetrendszerű üzembe a világ legnagyobb szériában gyártott utasgép-családjának, a Boeing 737-esnek a legújabb, 800-as szériájú gépét.

Budapesti idő szerint pontosan 16:59-kor, azaz hat perccel a menetrend szerinti érkezés előtt landolt a Ferihegyi repülőtér 13R futópályáján a brit Jet2.com diszkont légitársaság új utasszállító gépe. A Boeing 737-800-as a Jet2.com által megrendelt változatban összesen 189 kilenc utasnak biztosít ülőhelyet. Korábban a légitársaság a flotta régebbi, 737-300 Classic típusú gépeit használta, amelyek 148 utast szállítottak. A brit fapados légitársaság az egyre nagyobb utasigények miatt döntött úgy, hogy az első, idén rendszerbe állított nagyobb kapacitású gépet a budapesti járaton kezdi el üzemeltetni.

A leeds-i székhelyű Jet2.com eddig elsősorban az észak-angliai város és Budapest között közlekedtetett repülőgépet, áprilistól azonban megnyitja a skót főváros, Edinburgh és Ferihegy között is az új járatot. (Korábban a Ryanair ír fapados társaság működtetett Glasgow-Budapest járatot, de azt tavaly ősszel megszüntette).

Az előzetes tervek szerint eleinte heti négy alkalommal repül a Jet2.com gépe Edinburgh és Budapest között. A járat megnyitásáról hosszú időn át egyeztettek a Budapest Airport és a Jet2.com szakemberei, majd tárgyalások utolsó szakaszában a Magyar Turizmus Zrt. is hozzájárult a járatindításhoz a Légi Marketing Alap nyújtotta támogatási lehetőséggel.

A Jet2.com Boeing 737-800-as gépe nemcsak több utast szállíthat, hanem korszerű, takarékos hajtóműveinek köszönhetően lényegesen kevesebb a káros anyag kibocsátása és jobb az utaskilométerre számított kerozin felhasználása is. A repülőgép szárnyvégére felszerelt áramlásterelő törővégeknek (ún. sharklet-eknek) köszönhetően pedig sikerült tovább csökkenteni a repülőgép légellenállását és ezzel további 1,5-2 %-kal csökkenteni az üzemanyag fogyasztást.


További információ:
Hardy Mihály
vállalati kapcsolatok igazgató
Budapest Airport Zrt.
Tel: +36 1 296-6753
mobile: +36 30 327-2372
e-mail: mihaly.hardy@bud.hu

A szerkesztők figyelmébe!

A Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a magyar állam (25% +1 szavazat) és a HOCHTIEF Concessions által vezetett német, kanadai, amerikai és szingapúri befektetőkből álló konzorcium (75% -1 szavazat) közös tulajdonában áll. A repülőtér két terminálja jelenleg 34 légitársaságnak ad otthont, amelyek 2010-ben közel 8,2 millió utast szállítottak 40 ország több mint 90 célállomására.

A Budapest Airport Zrt. célja, hogy Közép-Kelet Európa vezető légikikötőjévé váljon mind a forgalomnövekedés, mind a szolgáltatások minősége terén. Ennek érdekében a vállalat jelentős beruházásokat végez kapacitásának bővítése céljából és 2011 végéig összesen 261 millió euró (kb. 75 mrd. HUF) értékű fejlesztésre vállalt kötelezettséget. Ezek közül a legkiemelkedőbb a 2-es Terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) felépítése. Az elegáns, magas színvonalú SkyCourt egyszerre nyújt felejthetetlen építészeti és utazási élményt, valamint gazdag vásárlási és éttermi kínálatot. Az új terminál egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi az utazást a repülőtéren, bővíti a repülőtér áteresztőképességét.

A Budapest Airport 2011-ben megkezdte a 2-es terminál mellett új beruházásként a Cargo City fejlesztését. Ennek első lépcsőjében 140.000 négyzetméternyi alapterületű légi fuvaráru raktár és logisztikai park épül. Ugyancsak 2011-ben a Budapest Airport hozzákezd egy új hajtómű próbázó hely megtervezéséhez és építéséhez a Lufthansa Technik hangár tőszomszédságában. A régóta várt jelentős környezetvédelmi beruházást számos további fejlesztés kíséri, amelyek révén a Budapest Airport hozzájárul a fenntartható légiforgalmi modell megvalósításához.