Címlap » Hírlevél

2012. januári hírlevél



2011 – rekordév a Budapest Airportnál! *** BUD felirat a terminálon *** Liszt Ferenc a terminálon *** Visszatér Magyarországra a Ryanair! *** Irány Leeds a Jet2.com-mal! *** Újabb Wizz Air járat: Budapest-Dortmund *** Egy éves a budapesti Qatar Airways járat *** Budapest Airport az élővizek tisztaságáért *** Újra itt a kék madár! *** Masszázs a reptéren *** Bill Bentley és Ritazza 2A *** Brio Bistro

2011 – rekordév a Budapest Airportnál!

Nem kevesebb, mint 8,9%-os növekedéssel minden idők legerősebb utasforgalmát regisztrálta a Budapest Airport: összesen 8 920 653 utas fordult meg a fővárosi repülőtér termináljain. Mindez 320 000-el több utast jelent, mint az eddigi legnagyobb forgalmú 2007-es év forgalma.

2011 sok szempontból meghatározó volt a budapesti repülőtér életében, hiszen ekkor nyílt meg a forgalom számár a SkyCourt, a 2-es terminál új épülete, egy sor új légitársaság nyitott új útvonalakon járatot. A Budapest Airport ezzel még közelebb került stratégiai céljának megvalósításához, hogy Közép és Kelet-Európa vezető repülőterévé váljon.

A budapesti nemzetközi repülőtér forgalmának növekedése még az európai átlagot is meghaladta 2011-ben. Az ACI által kiadott nemzetközi statisztikák szerint a kontinensen 2011-ben átlagosan 7 %-kal bővült a légiforgalom, addig a Budapest Airportnál nem kevesebb, mint 8 920 653 utast regisztráltak, ami 9 %-os eves növekedési ütemnek felel meg 2010-hez képest. (akkor 8,2 millió utas indult és érkezett a repülőtéren keresztül) Mindez 323 516-al több utas, mint az eddigi rekordévnek számító 2007 forgalma volt.



A Budapest Airport munkatársai mindent megtettek azért, hogy új légitársaságokat hozzanak Budapestre új járatokkal. 2011 januárjában a Qatar Airways elindította Doha-Budapest járatot, amelynek gépei szeptembertől már napi rendszerességgel közlekednek – tekintettel a megnövekedett igényekre. Áprilistól kezdve közlekedik Budapest és New York Kennedy repülőtere között az American Airlines (új légitársaságként a magyar piacon). Május óta közvetlenül is elérhető a Baltikum térsége Budapestről, miután az airBaltic elindította rendszeres, hetente négyszer közlekedő rigai járatát. Június óta kínálja népszerű edinburghi járatát a Jet2.com brit diszkont légitársaság összekötve a magyar fővárost Skócia szívével. Végül, de nem utolsósorban az év végén indított új budapesti járatot Bernből a svájci Sky Work Airlines ezzel Zürich, Bázel és Genf után immár a negyedik svájci városba kínálva közvetlen összeköttetést.

“Határozottan haladunk tovább a megkezdett úton, amelynek révén a Budapest Airport Közép- és Kelet-Európa vezető légikikötőjévé válhat a növekedés üteme és az itt nyújtott szolgáltatások minősége területén.” – így kommentálta az éves statisztikák publikálást Jost Lammers. A Budapest Airport vezérigazgatója hozzátette: “Célunk, hogy az idén megerősítsük az elért eredményeket és megvalósítsuk a jövővel kapcsolatos terveinket. A repülőtér privatizációjának elmúlt négy éve igazi sikertörténet, hiszen még a legsúlyosabb világgazdasági válság körülményei között is folytattuk a repülőtér fejlesztését. Mindez mostanra meghozta a gyümölcsét: a korábbinál jóval magasabb színvonalú kiszolgálást tudunk nyújtani az utasoknak és minden tekintetben megnöveltük a repülőtéri működés hatékonyságát. Örömmel tekintünk a 2012-es év elé, amelyben újabb légitársaságokat üdvözölhetünk Budapesten.”

Az úgynevezett hagyományos légitársaságok, mint a Lufthansa, a British Airways, a KLM, az Air France, a Swiss, a Turkish Airlines és még sokan mások jelentették a növekedés motorját 2011-ben. A járatsűrűség növelése, a nagyobb gépek és a növekvő kihasználtság (load factor) állt a jelentős utasszám növekedés hátterében. A hagyományos légitársaságok szegmense nem kevesebb, mint 19,6 %-kal szállított több utast Budapestre, mint 2010-ben. Óriási, 44 %-os mértékben nőtt a hosszú távú járatokon utazók száma is, a Qatar Airwaysnek és az American Airlinesnak köszönhetően, miközben továbbra is jelentős piaci szerepet játszott Budapesten az amerikai Delta és a kínai Hainan Airlines is.

A Malév látványosan javította teljesítményét 2011 utolsó negyedévében és ezzel 200 000-el több utast szállított, mint az előző évben. Évi 8 %-kal növekedett a Budapesten átszálló utasok száma, a tranzit utasok tették ki a Budapest Airport forgalmának 17 százalékát. 2011-ben tovább növekedett a diszkont légitársaságok piaca, ebben a szektorban élen járt a Wizz Air, amely a nyári csúcsidőszakban négy repülőgéppel üzemelt Budapestről.

A Budapest Airport eltökélten menetel stratégiai céljának megvalósítása felé, hogy a régió fő gyűjtő-elosztó repülőterévé váljon. Ezt a célt szolgálta az eddig legnagyobb, nem kevesebb, mint 100 millió eurós (30 milliárd forintos) befektetés, a SkyCourt (Égi Udvar) terminálépület átadása. Mindez jelentős mértékben növelte a repülőtér utasforgalmi kapacitásait, lényegesen kényelmesebbé teszi az utazást, szélesíti a repülőtér éttermi- és kereskedelmi kínálatát. Az eredmények máris tetten érhetők, hiszen a negyedéves, titkos, az utasok kikérdezésen alapuló felmérések nagyságrendekkel növelték a budapesti repülőtér kényelmi besorolását. A SkyCourt átadásával együtt kezdett üzemelni a 2-es terminál új, számítógép vezérlésű poggyászosztályozó rendszere, majdnem megkétszereződött az utasbiztonsági ellenőrzés kapacitása a 12 új átvilágító gépsor beállításának köszönhetően. Az átszálló utasok számára pedig az eddig négyről hatra emelkedett a utasbiztonsági folyosók száma.

A Budapest Airport 2012-ben is folytatja BUD Future nevű fejlesztési programjának a megvalósítását. Ez év tavaszán megkezdődik a Cargo City első fázisának építése a jelenlegi 2-es terminálhoz közel, a repülőtér vecsési oldalán. Itt 11 000 négyzetméternyi korszerű raktár és 4 500 négyzetméternyi iroda épül a légi teheráruk kezelésének meggyorsítására. A Budapest Airport az idén megkezdi egy új, korszerűen hangszigetelt hajtómű próbázó hely építését a jelenlegi Lufthansa Technik hangár közvetlen szomszédságában. Ez a beruházás jelentősen csökkenti a repülőtér közelében a potenciális földi zajterhelést.

BUD felirat a terminálon

Felkerültek a terminálok tetejére a 2011-es év során bevezetett új vállalati arculat alapján megtervezett homlokzati feliratok. A bud:terminal 1, 2a és 2b feliratok mostantól nappal és éjjel (kivilágítva) hirdetik a repülőtér termináljait.



Célegyenesbe ért a tavalyi évebn indított vállalati arculatváltás. A kisebb eszközök, tárgyak pl. tollak, kártyatartók, jegyzetfüzetek már hónapok óta az új köntösben jelennek meg és az utasforgalmi helyeken lévő táblák is mind megkapták az egységes arculati elemeket. Ennek az átalakulásnak az ékköve, megkoronázása a terminálépületeket jelölő feliratok cseréje.



Emlékezetes, márciusban a repülőtér Liszt Ferencről történt elnevezése miatt már lekerültek Ferihegy betűi és csak a számok jelölték az épületeket. Az árván maradt 1, 2A és 2B jelöléseknél most jött el az idő, hogy a felfrissített vállalati arculat alapján visszakapják a kiegészítést, amitől ismét méltóságteljes terminálfeliratok lettek.

Liszt Ferenc a terminálon

December 20-ától egy hatalmas méretű, Liszt Ferencet és Munkácsy Mihályt együttesen ábrázoló festmény díszíti az 1-es terminál galériáját. A festményt Wesselényi Suba Miklós festőművész ajándékozta a Budapest Airportnak a Nemzetközi Liszt Év alkalmából.


A művészt évtizedek óta foglalkoztatta a két világhírű magyar találkozójának témája, számos előtanulmányt, vázlatot és képet készített a kettősről. Szinte megszállottja volt az alkotásának, amely így több évtizeden át készült és élete legfontosabb művévé vált. Emiatt mindennél többet jelentett a számára, hogy a festményt a repülőtéren kiállítottuk – közölte a művész családja. Az átadás után pár nappal kaptuk a szomorú hírt, hogy az idős bácsi az ünnepség után otthon rosszul lett és karácsony előtt két nappal eltávozott közülünk. Megélhette, hogy élete művét méltóan kiállítva láthatta. Nyugodjon békében!

Visszatér Magyarországra a Ryanair!

A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport stratégiai együttműködésének keretében visszatér Magyarországra Európa legnagyobb fapados légitársasága, a Ryanair – jelentette be Michael O’ Leary a Ryanair vezérigazgatója január 24-én Budapesten, a Budapest Airport, a Magyar Turizmus Zrt. és a Ryanair közös sajtótájékoztatóján. Az elmúlt másfél évben folytatott közös tárgyalások eredményeként a Ryanair öt desztinációból – Bristol, Dublin, Birmingham, London (Stansted) és Bologna – indít újra járatokat Budapestre 2012-ben.



A légitársaság döntését nagymértékben elősegítették az MT Zrt. által újjászervezett Légi Marketing Alap (LMA) kínálta lehetőségek. Az LMA felhasználásával a nemzeti turisztikai marketingszervezet és a légitársaság intenzív, közös marketingtevékenységet folytat Magyarország népszerűsítése érdekében azokon a küldőpiacokon, ahonnan a járatok indulnak. Az ismét beinduló járatok évente legalább 200.000 vendégéjszakát jelenthetnek majd a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek számára.

Mint ismeretes, a légi forgalom fejlesztése, Magyarország jobb megközelíthetősége érdekében az MT Zrt. szorosabbra fűzte együttműködését a Budapest Airport Zrt.-vel, illetve a hazai és a nemzetközi turisztikai szakma számos szereplőjével a megújult Légi Marketing Alap (LMA) keretében. A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója Horváth Gergely és a BUD menedzsmentje az elmúlt másfél évben többször is folytatott tárgyalásokat a Ryanair vezetőivel annak érdekében, hogy az ír diszkont légitársaság visszatérjen Magyarországra.



A légitársaság bejelentésére reagálva Horváth Gergely elmondta: „Turisztikai szempontból mindannyiunk számára hatalmas siker, hogy sikerült visszacsábítanunk az Európában legtöbb utast szállító fapados légitársaságot Magyarországra. Az ismét beinduló járatok öt, számunkra kiemelten fontos desztinációval kötik össze hazánkat és évente legalább 200.000 vendégéjszakát jelenthetnek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek számára."

Magyarország 3. legfontosabb turisztikai küldőpiaca (Németország és Ausztria után) az Egyesült Királyság, Olaszország pedig a szintén előkelő 4. helyet foglalja el a küldőpiaci rangsorban. Az idén tavasszal induló járatok tehát három, hazánk szempontjából kiemelt fontosságú turisztikai küldőterülettel biztosítanak összeköttetést, ahonnan az utazók elsősorban légi úton érkeznek.

További előny, hogy a londoni és dublini járat már az indulástól kezdve egész évben üzemelni fog. A járatindítások összhangban vannak a Magyar Turizmus Zrt. által másfél évvel ezelőtt kitűzött stratégiai céllal, miszerint elsősorban azokról a küldőpiacokról szükséges növelni a Magyarországra irányuló légi járatok számát és kapacitását, amelyek esetében a hazánkban töltött vendégéjszakák száma egyenes arányban változik a küldőpiacot hazánkkal összekötő légi járatok kapacitásával. Ez a tendencia jól megfigyelhető az Egyesült Királyság esetében is: a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken realizált brit vendégéjszakák száma 2000-ben még alig haladta meg a 300 ezret. 2005-ben azonban, a fapados légitársaságok térnyerésével a brit vendégek által hazánkban eltöltött vendégéjszakák száma jelentősen megugrott, meghaladva a 822 ezret. A következő évek adataiból is látható, hogy a vendégéjszakák száma egyenes arányban áll a légi kapacitás változásával: 2010-ben már „csak” 510 ezer vendégéjszakát regisztráltak erről a piacról a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek. A Ryanair járatok újraindítása így jelentős addicionális turisztikai keresletet generálhat Magyarország számára.

Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója hozzátette: ”Nagyon örülök, hogy ismét köszönthetjük a Ryanairt a Budapest Airport diszkont légitársaságainak körében. A repülőtér által hivatalosan meghirdetett kedvezmények valamennyi diszkont légitársaság számára egyformán rendelkezésre állnak, minden bizonnyal ez is közrejátszott abban, hogy a Ryanair a budapesti járatok újraindításáról döntött. Az MT Zrt.-vel közösen kidolgozott járatfejlesztési stratégiánk jól szolgálja a repülőtér, a légitársaságok és a magyar idegenforgalom érdekeit is.”

Nem elhanyagolható az észak-olaszországi Bolognából induló járat jelentősége sem, tekintettel arra, hogy ez teljesen új légi összeköttetést biztosít Magyarország és Olaszország között. Erről a küldőterületről elsősorban üzleti utazókra számíthat hazánk. Az olasz vendégeknek évente közel 500 ezer vendégéjszakát köszönhetnek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek.

AZ LMA jelenleg a komoly potenciállal rendelkező magyarországi nemzetközi repülőtereknek – Budapest, Sármellék és Debrecen – tud segítséget nyújtani az új légi járatok megszerzéséhez. A Légi Marketing Alapból az új légi járatok és Magyarország mint turisztikai desztináció népszerűsítésére fordított összegek sokszorosan megtérülnek.

Irány Leeds a Jet2.com-mal!

Újabb repülőjáratot indít Budapestre a Jet2.com. A brit diszkont légitársaság bejelentette, hogy 2012. márciusától elindítja az angliai Leeds és Budapest között közlekedő járatát.

A Jet2.com gépei egyelőre heti két alkalommal teszik meg a Budapest és a Leeds/Bradford repülőtér közötti utat. Az új járattal fontos légi összeköttetés jön létre Magyarország és Nagy-Britannia egyik leggyorsabban fejlődő városa között.

Alig néhány hónappal az új edinburghi járat indulása után újabb járatot nyit a leeds-i központú Jet2.com diszkont légitársaság. A légiközlekedési cég december 9-én bejelentette, hogy a járatkínálatában immár háromra bővíti a Budapestről közvetlenül elérhető városokat: Manchester és Edinburgh mellett Leeds is megnyílik a magyar utasok számára.



A légitársaság gépei 2012. március 29-től, vagyis a nyári menetrend életbe lépéstől heti két alkalommal, csütörtökön és vasárnap fordulnak meg a magyar főváros és Nyugat-Yorkshire legjelentősebb városa között. A légitársaság közlése szerint az utazóközönsége részéről jelentkező óriási igény, valamint a már üzemelő két járat sikere vezetett az új járat beindításához.

Steve Heapy, a légitársaság kereskedelmi igazgatója elmondta: „Nagy örömünkre szolgál bejelenteni, hogy a budapesti utazóközönségünk számára egy újabb angliai várossal bővítjük a Jet2.com hálózatát. A Budapest-Manchester és Budapest-Edinburgh járatok tapasztalatai alapján az új desztináció is nagyon népszerű lesz azok számára, akik Yorkshire-t és környékét szeretnék felfedezni. Emellett Budapest a szigetország lakói körében népszerű és izgalmas kirándulóváros. Büszkék vagyunk rá, hogy a hazai utazóközönségünk igényének megfelelően elindíthatjuk az új járatunkat Budapestre.”

Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hozzátette: „Üdvözöljük a Jet2.com döntését a heti két Budapest-Leeds járat elindításáról. Az új desztináció bizonyosan sikeres lesz mind a turista, mind pedig az üzleti utazóink körében, már csak azért is, mert Észak-Anglia egyik legdinamikusabban fejlődő városát köti össze Magyarországgal. Sok sikert kívánunk a légitársaságnak járat üzemeltetéséhez!”

A légitársaság bejelentésére reagálva az MT Zrt. vezérigazgatója, Horváth Gergely elmondta: „Magyarország 3. legfontosabb turisztikai küldőpiaca az Egyesült Királyság, ezért a manchesteri és edinburghi járatok sikere után örömmel üdvözöljük a Jet2.com újabb járatát, amely közvetlenül az angliai Leeds-ből repíti az utasokat Budapestre, jövő tavasztól. A Magyar Turizmus Zrt. az idei évben közös online, offline és televíziós kampányokat bonyolított le a szigetországban Magyarország, mint turisztikai célország népszerűsítése érdekében. Januárban folytatjuk a közös turisztikai kampányt, amelynek célja most már három légi járat megtöltése.”

A leeds-i székhelyű Jet2.com diszkont légitársaság 2004-ben indította első járatát a magyar főváros és Manchester között, eredetileg hetente három járattal. 2010 nyár óta már heti ötre emelkedett a járatok száma, idén tavasszal pedig Edinburgh városával bővült a budapesti hálózat. A Jet2.com légitársaságnak tavaly mintegy 70 ezer utasa volt a budapesti repülőtéren.

Az Egyesült Királyságot Magyarországgal összekötő harmadik Jet2.com járat elindítására vonatkozó döntést nagymértékben elősegítették az MT Zrt. által újjászervezett Légi Marketing Alap (LMA) kínálta lehetőségek. A Budapest Airport és a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai együttműködésével beinduló Leeds-Budapest járat a tervek szerint egész évben közlekedik és legalább 25 ezer új vendégéjszakát hozhat a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek számára.

A mintegy 800 ezres lakosú Leeds Anglia egyik meghatározó regionális központja. A város történelme egészen az 5. századig nyúlik vissza, felemelkedését az ipari forradalomnak köszönheti, amikor is Leeds a gyapjúgyártás fellegvára lett. A nagyvárost jelenleg London után Nagy-Britannia második legfontosabb pénzügyi és üzleti központjaként tartják számon. Emellett nagyon fontos a helyi idegenforgalom is: Leeds-et évente mintegy másfél millióan keresik fel szabadidős céllal. Leeds emellett jól ismert híres focicsapatáról, a Leeds Unitedről, amely jelenleg az ottani másodosztálynak megfelelő Football League Championship bajnokságban játszik. Stadionjuk a szigetország 11. legnagyobb sportlétesítménye, mintegy 40 ezres férőhellyel.

Újabb Wizz Air járat: Budapest-Dortmund

Nem sokkal dél előtt emelkedett a levegőbe a budapesti betonról a Wizz Air légitársaság első dortmundi járata. A jól ismert, lila-pink színű Airbus A 320-as fedélzetén összesen 126 utas indult a németországi nagyvárosba. A téli időszakban hetente kétszer, a nyári menetrendben pedig háromszor járnak a Budapest-Dortmund útvonalon a Wizz Air gépei.

Újabb járattal bővült a Budapest Airport kínálata: mostantól hetente kétszer, hétfőn és pénteken közlekedik a közkedvelt diszkont légitársaság az észak-rajna-vesztfáliai Dortmund városába. A gépek 11.15-kor indulnak a budapesti repülőtér 1-es termináljáról és mintegy másfél órányi út után érkeznek a német nagyvárosba. 2012. március 27-től, a nyári menetrend elindulásától kezdve heti háromra sűríti a dortmundi járatainak számát a Wizz Air: onnantól kezdve kedden, csütörtökön és szombaton indulnak az Airbus 320-asok a német városba. Mindkét menetrendi időszak ideális egy-egy hosszú hétvégi városlátogatás lebonyolítására.



Az első Wizz Air járatot Budapest és Dortmund között Mester Ferenc kapitány és Domian Péter első tiszt teljesítette – a négy utaskísérő pedig 126 utas kényelmes utazásáról gondoskodott. Az első Budapest-Dortmund járat személyzetét – a kialakult repülőtéri hagyományoknak megfelelően – külön erre az alkalomra rendelt tortával köszöntötte a Budapest Airport nevében Patrick Bohl, légitársasági üzletfejlesztési vezető. A dortmundi járaton egy Wizz Air gép makettjével és személyre szóló ajándékkal köszöntötték azt az utast, aki a világhálón elsőként foglalt jegyet a gépre.

A Wizz Air Közép-Kelet Európa legnagyobb diszkont légitársasága, amely ebben a szektorban piacvezető a budapesti repülőtéren is. 2011-ben a Wizz Air négy Airbus A 320 típusú gépein nem kevesebb, mint 1 359 000 utast szállított Budapestről, ami 13 %-os növekedés a megelőző évhez képest. A Wizz Air hosszabb ideje a második legnagyobb utasforgalmat bonyolító légitársaság a magyar főváros repülőterén. A mostani, dortmundi járat beindításával a Wizz összesen 23 európai nagyvárosba illetve kedvelt üdülőhelyre kínál utazásokat Budapestről.

Egy éves a budapesti Qatar Airways járat

Egy év, 241 járat és öt csillag. Röviden ezekkel a számokkal lehet jellemezni a Qatar Airways, a világ ötcsillagos légitársasága pontosan egy évvel ezelőtt elindított Budapest-Doha járatát. Az új hosszútávú járat elindulása nemcsak a Perzsa-öböl térségének államait köti össze Közép-Európával, hanem mintegy öt órával lerövidíti az utat Budapestről Indiába, Kínába, Dél-Kelet Ázsiába és a Csendes Óceán térségébe.

Az új járat népszerűségét mi sem jelzi jobban, mint hogy tavaly szeptember 14-e óta immár naponta és közvetlenül, tehát a bukaresti kitérő nélkül közlekedik Doha és Budapest között a Qatar Airways. A világ ötcsillagos légitársaságaként emlegetett cég Airbus A 320-as típusú gépei öt óra alatt teszik meg a távolságot a magyar és katari főváros repülőtere között. A Qatar Airways A 320-asainak fedélzetén 144 férőhelyes elrendezést alakítottak ki, vegyes business/turista megosztásban. Az amúgy 180 személyes befogadóképességű repülő fedélzetén az utasok kényelmére 12 business osztályú helyet és 132 turista/economy osztályú helyet kínál a Qatar Airways.



A Qatar Airways elegáns festésű, a sivatagi oryx antilop emblémával ellátott gépei naponta 12.25-kor érkeznek és 16.15-kor indulnak vissza Budapestről. A katari légitársaság azt tervezi, hogy a hosszú állásidő jobb kihasználása és további utasok elérése céljából a gépei ez alatt az idő alatt Zágrábba is átrepülnek és a horvátországi utasokkal kiegészülve teljesítik a Budapest-Doha visszautat. „Nagy örömünkre szolgál, hogy immár egy esztendeje üdvözölhetjük Budapesten a Qatar Airways, a világ ötcsillagos légitársaságának utasait.” – jegyezte meg az évfordulón Kam Jandu. A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hozzátette: „Maga az a tény, hogy mindössze nyolc hónappal az első járat beindítása után a Qatar Airways máris naponta közlekedik Budapestre azt igazolja, mekkora nagy a piaci igény erre a járatra Magyarországon és a régió országaiban is. A Budapest Airport a SkyCourt tavalyi átadásával nemcsak a repülőtér termináljainak kapacitását növelte meg, hanem nagyságrendekkel magasabb szolgáltatást tud nyújtani az utasoknak, beleértve a Qatar Airways ügyfeleit is.”

A Qatar Airways nemcsak Dohába és a Perzsa-öböl térségébe rövidítette le az utazást Budapestről. Nagyon sokan veszik igénybe a doha átszállást olyanok, akik egyébként Thaiföldre, Kínába, Indonéziába, Szingapúrba, Ausztráliába vagy éppen Dél-Afrikába és Kenyába tartanak. A számukra négy-öt órával lett rövidebb az utazás a dohai átszállással.

A Qatar Airways szolgáltatásait számtalan világszerte ismert üzletember, popsztár és filmcsillag veszi igénybe, akik – helyzetüknél fogva – nagyra értékelik a légitársaság fedélzeti- és földi szolgáltatásait valamint kötelező diszkrécióját. Éppen ezért mindössze egyetlen VIP-utasról lehet a magyar nyilvánosság előtt is beszámolni: a budapesti állatkert új szerzeménye, az ausztrál vombat (különleges erszényes emlős) is a Qatar Airways „utasaként” érkezett Magyarországra. Igaz, a hatalmas távolságot nem a kabinban, hanem a poggyásztérben, különleges ketrecben utazva tette meg.

Budapest Airport az élővizek tisztaságáért

A Budapest Airport vízminőség ellenőrző berendezést telepített a budapesti repülőtérre, hogy ezzel óvja a Gyáli patak és közvetve a Duna minőségét.

A sikeres tavalyi tesztelést követően a Budapest Airport megkezdte vízminőség mérő berendezésének éles üzemeltetését annak érdekében, hogy megóvja a környékbeli élővizek minőségét és tisztaságát. A berendezés a csapadékvízben méri a szervesanyag koncentrációját, amely télen a légijárművek jégtelenítéséhez használt folyadékokból kerül a repülőtér vízelvezető hálózatába.

Az új berendezés nem pusztán ellenőrzésre alkalmas, hanem közvetlen szerepe van a vízminőség megóvásában is. A rendszer azonnal jelzi, ha a károsanyag koncentrációja eléri a határértéket és ezzel párhuzamosan meggátolja, hogy a szennyezett víz a csapadékkal együtt a környezetbe jusson. Ilyen esetben ugyanis egy speciális zsilip zárja el az elvezető árokban felgyülemlett vizet, amely így a repülőtér szennyvízhálózatába és végül a városi csatornarendszerbe folyik.

A jégtelenítő folyadék nem mérgező, sőt élővízben könnyen lebomlik, mégis nagyobb mennyiségben azért káros a környezetre, mert lebomlása során oxigént von el a vízből, amely veszélyeztetheti a vízben élő növény– és állatvilágot egyaránt. A repülőtéren összegyűlt csapadékvíz normális esetben a Gyáli patakba folyik, majd onnan eléri a ráckevei Duna ágat. A rendszer működése óta a két szivattyú több mint 1.200 m3 vizet emelt át, azaz ennyivel kevesebb terhelést jelentett a reptér működése a Gyáli-patak vízminőségére.

A repülőteret üzemeltető cég tájékoztatása szerint hasonló berendezés működik már több olyan repülőtéren, amelyek üzemeltetéséért részben vagy egészben a Budapest Airport többségi tulajdonosa, a HOCHTIEF Concessions felel. Szakemberek egybehangzó véleménye szerint a rendszer külföldön már jól vizsgázott, ezért a Budapest Airport környezetvédelemért felelős munkatársai is nagy reményeket fűznek a működéséhez.

"A Budapest Airport legújabb környezetvédelmi kezdeményezése már a sokadik lépés a repülőtér fenntartható fejlődése érdekében" - mondta Szarvas Gábor környezetvédelmi és munkabiztonsági igazgató, majd hozzátette: "A külföldi előzmények és az egyéves próbaüzem tapasztalatai alapján joggal bízunk abban, hogy a rendszer beválik és örülünk annak, hogy ezzel a sikeres projekttel nagymértékben javíthatjuk a repülőtérhez közeli élővizek minőségét."

Újra itt a kék madár!

A nyári szezonban újra megjelennek a finn Blue1 légitársaság gépei itt a repülőtéren. A Blue1 – ahogyan a nevében is szerepel – kék árnyalatúra festett Boeing 717-ese a nyári időszakban júniustól szeptemberig lesz látható itt a repülőtéren, a tervek szerint szombatonként, illetve július 4. és augusztus 12. között szerdánként is.




A Blue1 neve többeknek is ismerős lehet. 2007-ben és 2008-ban menetrend szerint működtetett járatokat Budapest és Helsinki között, a válság miatt azonban felfüggesztették a járatukat. A légiközlekedési igazgatóság járatfejlesztési munkatársainak idén sikerült meggyőzniük a légitársaságot, hogy újra üzemeltessenek rendszeres járatot a nyári szezonban. A légitársaság 115 ülőhelyes kapacitással rendelkező Boeing 717-es típusú géppel tervezi teljesíteni a Helsinki- Budapest járatot.

Lian Day Spa

Mosolygós kiszolgálással várja az utasokat a Lian Day Spa a 2-es terminál SkyCourt épületének FoodCourt szintjén.



A két népszerű belvárosi szalon révén több éves tapasztalattal rendelkező spában frissítő hát-, fej-, talp- és thai masszázsokkal várják az utasokat. Az pedig már a mi döntésünk, hogy csak egy 10 perces kényeztetést vagy egy egész órán át tartó profi masszázst.

A 2A terminál megújul

Bill Bentley és Ritazza kávézó nyílik a 2-es terminálon.

Megújult a Brio Bistro

Új névvel és új arculattal várja vendégeit a Brio Bistro a megszokott kiváló minőségű és ízletes kávéival és szendvicseivel.





Valencia 64 000 HUF (Oda-vissza)

Recife 256 100 HUF (Oda-vissza)

Sao Tome Island 382 500 HUF (Oda-vissza)


Minden ajánlat »