Rekordokat döntő népszerű hungarikumok

Még soha egyetlen külföldi vagy hazai termék sem ért el akkora sikert a budapesti repülőtéren, mint idén májusban a Pick-szalámi és a Royal Tokaji öt puttonyos aszúja. A Pick Téliszalámi, a Heinemann Duty Free és a Budapest Airport közös akciója során az utazók nemcsak ingyenes kóstoláson vehettek részt, hanem ha termék elnyerte a tetszésüket, akkor abból rögvest akciós áron vásárolhattak is a repülőtéri boltban.


Azt nehéz lenne eldönteni, hogy minek vagy kinek volt nagyobb sikere a SkyCourt közepén: a Pick és a Herz márkájú téliszaláminak vagy az azt kínáló, piros-fehér-zöldbe öltözött hostesseknek, akik a szalámit kínálták. Akár hogy is, a szalámis hungarikum termék-promóció minden eddigi eladási rekordot megdöntött és hatalmas sikert aratott az utazók körében. A budapesti repülőtér történetében még soha, egyetlen termék promóciójával sem sikerült a havi eladásokat a 200 000 eurós álomhatár fölé tornázni, lefőzve a nemzetközileg is jó ismert skót whiskyket és a márkás női kozmetikumokat is.

pick promo stand


Ezt a fajta hármas promóciót, amikor a Budapest Airport, a Heinemann Duty Free és a magyar gyártó közös, összehangolt akciót folytat a repülőtéren, először 2012. nyarán próbálták ki – hatalmas sikerrel. Azóta a kereskedelmi akcióknak ez a formája már számos marketing-díjat is elnyert és szinte folyamatosan váltják egymást a hungarikumok a SkyCourtban és a duty free polcain. A kóstoltatással egybekötött kedvezményes akció minden termék kategóriában jelentős forgalomnövekedéssel járt, jelenleg éppen a villányi, balatoni és szekszárdi Kékfrankos vörösborok szerepelnek a kínálatban a Bock, a Konyári és a Vida pincészeteknek köszönhetően. Emellett pedig az itthon már méltán híres Márton és lányai pálinkák is nemzetközi bemutatkozásnak örülhetnek. Az idei esztendőben az AMC, az Agrár Marketing Centrum segíti a magyar termelők megjelenését a repülőtéri kampányban.

A májusi Pick-promóciával kapcsolatban Nagy Endre a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója ezt hangsúlyozta: „Nagyon fontosnak tartjuk a PICK-termékek jelenlétét a Heinemann-üzletekben. Cégünk mindig nyitott a Budapest Airport és a Heinemann Duty Free kreatív ötleteire, amelyek a tervezéstől a megvalósításig a legmagasabb színvonalat képviselik. A promóció alatt termékeink kimagasló megjelenítést kaptak a repülőtér kommunikációs felületein és az üzletek polcain, ez azután kiemelkedő értékesítési számokat is eredményezett. A várakozáson felüli sikert hozó májusi promóció is igazolta, hogy a PICK (és a HERZ) Téliszalámi méltán lett hivatalosan is Hungarikum, hiszen a világ minden tájára elviszik Magyarország jó hírét.”

„További jelentős potenciált látunk az ún. trinity vagyis hármas „Budapest Airport - Heinemann Duty Free – magyar termelő” közötti együttműködésben, akár minőségi magyar élelmiszerekről, akár magyar borokról legyen szó.” – jelentette ki Fritz Janach, a Hungarian Duty Free Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „A májusi promócióval elért havi eladási rekord meggyőzött bennünket arról, hogy sikerült a céltábla közepébe találnunk, pontosabban valós vásárlói igényeket elégítettünk ki. Az utasok egyre jobban keresik a jó minőségű helyi termékeket, amikor Európa repülőterein keresztül utaznak. Ezért úgy döntöttünk, hogy a megkezdett hungarikum-sorozatot folytatjuk a teljes nyári utazási szezonon keresztül.”

„Nagyon büszkék vagyunk a hungarikum-promóció sikerére, hiszen ezt a fajta kereskedelmi akciót az utasok igényeinek felmérésére alapoztuk, amelyből kiderült, hogy nagyon nagy az igény a jó minőségű, helyben előállított magyar termékekre.” - mondta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója, majd kifejtette: „Nem pusztán kereskedelmi akcióról van szó, hanem egyfajta ország-imázsról is, nevezetesen, hogy a turisták nem csak szép emlékekkel, hanem kiváló minőségű magyar termékekkel távozzanak, amiket csak itt, a budapesti repülőtéren lehet megkapni. A légiközlekedés egyre uniformizáltabb világában itt a Liszt Ferenc Repülőtéren folytatjuk Magyarország és a magyar termékek kiemelt szintű bemutatását, hiszen ez találkozik az utasok igényeivel is.

Royal tokaji promóció


pick szalámi


Heinemann Duty Free pre-order